نایب قهرمان وزنه‌برداری جوانان جهان مدال خود را به موزه رضوی اهدا کرد کلینیک مجازی مرکز مشاوره آستان قدس در سال جاری راه اندازی می‌شود آیت‌الله علم‌الهدی: تکلیف مدیران شهری، گره‌گشایی از زائران امام هشتم (ع) است | ضرورت توسعه زیرساخت‌های اقامت و حمل و نقل در خراسان رضوی عمره‌گزاران ایرانی لباس احرام به تن کردند (۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) آیت‌الله علم‌الهدی: مسائل معیشتی، محور اصلی مطالبات مردم است | نیازمند تقویت قدرت اقناع در دولت هستیم نقش مشاور در ارتقای سلامت جامعه انکارناپذیر است | مردم به مشاوران دارای پروانه تخصصی مراجعه کنند درباره آیت ا... محمدجواد انصاری همدانی، فقیه و عارف معاصر شیعه| در هوای عشق او پر می‌زنم تا عرش اعلی خدا سر کار هم با ما همراه است اهمیت حقوق مردم در قبال یکدیگر در کلام وعاظ| هر چه کنی، به خود کنی خیرین سلامت در حوزه خدمات مشاوره‌ای نقش ویژه‌ای دارند انگیزه‌های بحرانی مردم در مراجعه به مراکز کلینیک و مشاوره در مشهد | مشاوره پیش از ازدواج نیازمند فرهنگ سازی است تاریخ منوّرالفکری در ایران (۱) روشن‌فکری دینی از کمبود نگاه تاریخ‌محورانه رنج می‌برد برگزاری جشن بزرگ «خدا قوت کارگر» در ورزشگاه امام‌رضا (ع) مشهد استقبال زائران و مجاوران بارگاه رضوی از نمایشگاه «در آستان بقیع» بازدید رئیس بعثه مقام معظم رهبری از نمایشگاه «در آستان بقیع»
سرخط خبرها

ویژه برنامه روز ولادت امام حسین (ع) در حرم مطهر رضوی برگزار شد

  • کد خبر: ۲۱۱۶۵۷
  • ۲۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۸
ویژه برنامه روز ولادت امام حسین (ع) در حرم مطهر رضوی برگزار شد
ویژه برنامه روز ولادت سرور آزادگان عالم؛ حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و روز پاسدار ظهر امروز با حضور زائران و مجاوران حرم مطهر رضوی در رواق امام خمینی (ره) برگزار شد.

به گزارش شهرآرانیوز، حجت‌الاسلام والمسلمین علی غفوری‌منش در ویژه برنامه روز ولادت حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و روز پاسدار که ظهر امروز با حضور زائران و مجاوران حرم مطهر رضوی در رواق امام خمینی (ره) این بارگاه ملکوتی برگزار شد، گفت: خداوند سبحان از همان ابتدای خلقتِ بشر، با فرستادن پیامبران و اولیاء الهی نعمت هدایت را برای او قرار داد.

وی بیان کرد: پیامبران الهی یکی پس از دیگری آمدند تا اینکه نوبت به پیامبر خاتم (ص) رسید که او پیام‌آور دین حق یعنی اسلام عزیز بود. بعد از پیامبر (ص) مسیر هدایت بسیار روشن است چرا که پرچم هدایت در دست فرزندان رسول اکرم (ص) قرار گرفت و امروز هم مهدی آل محمد (ص) طلایه‌دار این پرچم است.

این کارشناس دینی افزود: حضرت مهدی (عج) که حجت خدا و آخرین ذخیره خدا برای هدایت بشر است در آخر الزمان ظهور می‌کند و ما چشم انتظار ظهور ایشان هستیم. همه امامان معصوم (ع) امام هدایت هستند، اما هدایت سیدالشهدا (ع) رنگ و بوی دیگری دارد.

وی ابراز کرد: در روایات اسلامی آمده است که وقتی خداوند خیر بنده‌ای را بخواهد محبت سیدالشهدا (ع) و محبت زیارت مرقد این امام همام را در دل او قرار می‌دهد. محبت امام حسین (ع) قلب انسان را شعله‌ور می‌کند.

حجت‌الاسلام غفوری‌منش اضافه کرد: همه اهل بیت (ع) کشتی نجات هستند، ولی به فرموده امام صادق (ع) کشتی نجات امام حسین (ع) سرعت بیشتری دارد و در این ظلمتکده دنیا بهترین راه برای رسیدن به ساحل نجات بهترین راه سوار شدن بر کشتی نجات امام حسین (ع) است.

وی خاطرنشان کرد: دری از در‌های بهشت به نام امام حسین (ع) است و «باب‌الحسین» نام دارد و کسانی که دلشان سرشار از محبت امام حسین (ع) است از این در وارد بهشت پروردگار می‌شوند.

در این مراسم شاعر آئینی و خوش ذوق اهل بیت (ع)؛ حسین شیرزاد حسینی سروده‌های خود را برای حاضران قرائت کرد.‌

ای سرو رشید یا اباعبدالله‌ای سرو رشید یا اباعبدالله، آقای شهید یا اباعبدالله
ظلمت زده‌ایم رحم کن بر دل ما،‌ای نور امید یا اباعبدالله
غیر از تو که رحمت خدایی، ما را یک تن نخرید یا اباعبدالله
حسین گفتی و گفتم حسین؛ یعنی عشق
کبوترم که غزل صحن آسمان من است، کلام پهنه‌ی پرواز بیکران من است
به عارفانه‌ترین اوج‌ها رسیده پرم، به عاشقانه‌ترین شعر‌ها نشان من است
همیشه در پی توصیف عشق می‌گشتم، که عشق نقطه‌ی آغاز داستان من است
همه قبیله‌ی من عالمان دین بودند، کنون ببین که جنون سهم دودمان من است
به فکر واژه‌ای از جنس عاشقی بودم، سین گفتی و گفتم حسین جان من است
حسین گفتی و آتش گرفت ابیاتم، که یاد خون خدا آتش نهان من است
شراره‌ای است که پنهان نمی‌شود، در دل حرارتی است که در سینه میهمان من است
قداستی است که در قلب می‌تپد شب و روز، محبتی است که آیین خاندان من است
در این زمانه که هر گوشه تیره‌گی چیره است، چراغ روشن تاریکی جهان من است
منم که فطرسم و نادم از گذشته‌ی خویش، حسین پاسخ الغوث و الامان من است
چگونه با تو بگویم من از حقیقت او، حسین بغض فرو خورده‌ی بیان من است
حسین نام بلندی که بعد نام خدا، همیشه و همه جا بر سر زبان من است
کسی که عبد خدا بوده است از آغاز، یگانه‌ای است که مولای مهربان من است
حسین گفتی و گفتم حسین؛ یعنی عشق، بلی حسین فقط عشق جاودان من است

گفتنی است؛ اجرای برنامه توشیح و جمع‌خوانی توسط گروه همخوانی ولیعصر (عج) و مدیحه‌سرایی و مولودی‌خوانی با نوای جواد مشکی‌باف و رسول میثمی از دیگر برنامه‌های جشن روز میلاد امام حسین (ع) در حرم مطهر رضوی بود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->